19 maj 2015

Kort uppdatering...

Min dotter Ingrids födelsedagstårta från förra året...

Det är illa när man måste börja återanvända bilder för att ha något att visa! Det faktum att jag börjat jobba har på ett ytterst effektivt sätt minimerat tiden jag kan lägga på min kära hobby. Dock hänger jag inte läpp, för att börja jobba är helt fantastiskt kul och jag är övertygad om att jag inom kort kommer att återuppta bakningen på allvar. Vilket innebär att mina än så länge lyckligt ovetande arbetskamrater kommer att få agera försökspersoner och ta sig an resultatet av mina ansträngningar i köket (läs: moffa i sig x antal ovälkomna extrakalorier varje vecka). Jag måste bara landa lite i nya rutiner först och... ja, ni vet. Det där berömda livspusslet.

Hur som helst. När jag inte kan baka tillräckligt ofta själv, så tittar jag som bekant gärna på när andra gör det. Ja, jag uppskattar program som tillvaratar ett så roligt och kreativt intresse som bakning faktiskt är. Program där de som deltar har en uppenbar talang och kunskap (ja, nu låter jag som en gammal tant, men det står jag för!). Jag såg att man i år skall göra en juniorvariant av Hela Sverige Bakar, så om man känner ett barn i åldern 9-12 år som älskar att baka och tävla (och som inte har något emot att ha en kamera som sällskap under tiden), så kan man anmäla sitt, eller snarare barnets, intresse till och med den 20 maj. För den nyfikne och/eller genuint intresserade så är det bara att följa länken nedan.

https://www.shortaudition.com/helasverigebakarjunior.

Auf Wiedersehen!

3 kommentarer :