29 november 2014

Stora julbaksdagen!

I dag, dagen före 1:a advent, har det varit stora julbaksdagen här hemma. Jag vet inte riktigt hur det gick till, men en kombination av överoptimism, vansinnig julinspiration och ganska mycket vilja lyckades parera tre lite för trötta barn och därför tävlar nu en burk fylld med nybakade pepparkakor med 37 ljuvliga lussekatter och en styck pumpapaj om utrymmet här på köksbänken. Och jag sitter här och känner mig nöjd! Och lite lätt utmattad. Min 4-åring sa vid läggdags att "mamma, du luktar som en lussekatt" och det stämmer nog.

Inom kort kommer recepten! Tills dess...en bild av ett ovanligt städat hörn av vårt hem (resten är täckt av leksaker) och min favoritlampa som jag hittade här förra året.




Ha en härlig första advent!




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar