12 juni 2014

Tomt...

Tja, vad ska jag säga? Den här bloggen torkar just nu lika mycket som mina blommor på balkongen.

Det närmaste jag kommit bakning på sistone är inventering av skafferiet. Ungefär 120 ggr har skafferiet inventerats den senaste veckan. Jag vet numera exakt vad som finns där i. Och det finns lite mindre av allt också, för nästan varje påse eller kartong har vänts upp och ner på köksgolvet. Det gäller ju att inventera innehållet i påsarna när man ändå håller på. Om ni själva är nyfikna på vad som finns i just ert kök, så kan ni få låna in min dotter Ingrid ett par timmar. Trots sin ringa ålder (14 månader) så kommer hon tveklöst att ta reda på det åt er. Mycket praktiskt, även om jag måste flagga för att det kan innebära att ni måste dammsuga efteråt. 

Förresten. Jag har bakat. EN gång. Och detta är extremt frustrerande för mig, för jag provade en festlig kaka/enklare tårta med smak av salt karamell, vanilj och jordgubbar och den var så grymt god. Vi var fyra vuxna som åt och älskade den! Men jag missade fotograferingen, så jag har bara några halvmessyrer till foton och det duger bara inte. Jag ska göra om den här tårtan så snart jag kan och dela med mig, för den passar utmärkt till midsommar.

På återseende!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar