20 mars 2014

Månen har fel form, bara så att ni vet...

I väntan på att jag ska få tid att baka något nytt (idag har vårt kök varit belamrat av 90 kanelbullar som jag bakade till Lotta) så tänkte jag dela med mig av lite vanligt hederligt trots.

Vår Olle, 4 år i maj, är en känslomänniska av rang. Glad, energisk och spjuver ut i fingerspetsarna. Ibland undrar jag hur så mycket vilja kan få plats i en så liten människa. Just nu är det ett rungande "NEJ" till det mesta vi föreslår och i morse när han och jag satt i vår soffa och tittade ut över himlen så påpekade jag att månen var så stor och fin idag. Nästan helt rund. Olle bröt omedelbart ihop och halvskrek "NEEJ! Jag vill att den ska vara FYRKANTIG! SÅ DET SÅ!!". Ja, det sammanfattar väl lite läget här hemma just nu. Jag tröstar mig med att det säkert bara är en fas...




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar